Om vi inte är överens

Om du inte är nöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende kan du få det omprövat. Be din handläggare titta på det igen, det mesta kan klaras upp om vi pratas vid. Vill du att någon annan omprövar ärendet, så kontaktar du vår klagomålsansvarig. Du når klagomålsansvarig på kund@inlands.se eller genom att ringa 0303-162 80.

Prövning utanför Inlands Försäkringsbolag

Till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) kan du vända dig med tvistefråga som inte är av medicinsk karaktär. Allmänna Reklamationsnämnden Telefon 08-508 860 00 www.arn.se

När det gäller medicinska frågor kan Personförsäkringsnämnden lämna yttranden. Personförsäkringsnämnden Telefon 08-522 787 20 www.forsakringsnamnder.se

När det gäller rättsskyddsfrågor kan du få ditt ärende prövat i Ombudskostnadsnämnden eller Nämnden för rättsskyddsfrågor. Ombudskostnadsnämnden och Nämnden för rättsskyddsfrågor Telefon 08-522 787 20 www.forsakringsnamnder.se

Prövningen i dessa nämnder är kostnadsfri för dig utom vid prövning i ARN och Ombudskostnadsnämnden där en avgift tas ut. Du kan även vända dig till allmän domstol för att få ditt ärende prövat. Dina ombudskostnader kan oftast ersättas genom rättsskyddet i din hemförsäkring. Du betalar då enbart självrisken.